معاون دبیرکل خانه کارگر، مقصران حادثه معدن طبس را معرفی کرد تشدید نظارت بر بکارگیری اتباع غیر مجاز در شعاع ۳ کیلومتری حرم مطهر رضوی دلیل افزایش قیمت طلا چیست؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) سامانه خودنویس افزایش نرخ اجاره از سوی مالکان را کنترل می کند نرخ طلاو سکه در بازار امروز مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | هر گرم طلا به مرز ۴ میلیون تومان رسید صنعت فرش از تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی لطمه دیده است تشکیل پرونده تعزیری برای ۱۷۵ آرایشگاه زنانه، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد بررسی قیمت موبایل در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | آشنایی با گوشی ۲۸۶ میلیونی هوآوی افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۴۰۳ جواد اوجی قائم مقام سازمان انرژی اتمی شد ۴۰ همت، میزان خسارت واردشده به بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال زراعی اخیر است هشدار اتحادیه طلا و جواهر: مردم در فضای مجازی طلا و سکه نخرند افزایش قیمت مرغ در مشهد و خراسان رضوی مقطعی و موقت است بیش از چهار هزار تن کلزا در خراسان رضوی خرید تضمینی شد بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۵ مهر ۱۴۰۳) | پیکاپ فوتون ۶۲ میلیون تومان ارزان شد افزایش نرخ حق‌العمل‌کاری جایگاه‌داران بنزین بعد از گذشت شش ماه هنوز اتفاق نیفتاده | هنوز بنزین سوپر به مشهد نرسیده است رصد قیمت در بازار خودرو‌های داخلی (۵ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ میلیونی تارا قیمت‌ها در بازار دلار و طلا کمی ارزان شد (۵ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودکفایی در تولید موز از خروج ۶۰۰ میلیون یورو از کشور، جلوگیری می‌کند توضیحات مپنا در خصوص چرایی تعویق پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت (۵ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی روند صعودی اقتصاد جهان قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد برای امروز (۵ مهر ۱۴۰۳) آیا می‌توان از طلافروشی‌ها طلای قسطی خرید؟ خرما در مشهد چند؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروهای وارداتی روند کاهشی تولید قطعه خودرو از ابتدای ۱۴۰۳ | قطعه‌سازان خراسانی در بن‌بست نقدینگی
سرخط خبرها

بازگشت باجه‌ها برای دریافت عوارض آزادراه‌ها

  • کد خبر: ۳۳۷۰۰
  • ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
بازگشت باجه‌ها برای دریافت عوارض آزادراه‌ها
دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها ضمن تایید بازگشت دریافت دستی عوارض آزادراه تهران- شمال، از احتمال بازگشت باجه‌های عوارضی‌ به سایر آزادراه‌های کشور به دلیل عدم پرداخت وجه از سوی مسافران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم اکنون اخذ عوارض در چند آزادراه مهم کشور الکترونکی انجام می‌شود که آزادراه تازه تاسیس تهران- شمال نیز یکی از آنها است. اما حدود یک هفته است که مسافرانی که از شمال کشور به تهران باز می‌گردند مجبور هستند با توقف نزدیک شهرستانک عوارض آزادراه را به صورت دستی پرداخت کنند.

 

«خدایار خاشع» روز جمعه در خصوص فعالیت مجدد باجه‌های اخذ عوارضی در آزادراه تهران-شمال، گفت: تاکنون تنها ۳۰ درصد عوارض الکترونیکی پرداخت شده است و به همین دلیل شرکت سرمایه گذار تصمیم گرفت فعلا در مسیر برگشت مسافران به سمت به طرف تهران عوارض را به صورت دستی اخذ کند.

 

وی با بیان اینکه قوانین بالادستی برای حمایت از پرداخت عوارض الکترونیکی وجود ندارد، گفت: مثلا عدم پرداخت الکترونیکی عوارض از سوی مسافران منجر به توقیف خودرو نمی‌شود.

 

خاشع با بیان اینکه اخذ عوارض الکترونیکی خواسته همه شرکت‌های آزادراهی است، گفت: لازمه اجرای آن وجود قوانین بالادستی و حمایتی است که استفاده کنندگان راه را ملزم به پرداخت عوارض کند و اگر تاخیر در پرداخت داشتند هزینه دیرکرد را نیز پرداخت کنند. مثل عوارض خودرو که معمولا شهرداری از مردم دریافت می‌کند یا اخذ جرایم، گلوگاهایی مانند فروش خودرو،  تعویض پلاک، استرداد خودرو از پارکینگ و مانند آن وجود دارد که صاحب خودرو مجبور به تسویه بدهی و دیرکرد آن است.

 

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها  با بیان اینکه تاکنون چنین الزامی برای پرداخت عوارض و دیرکرد آن وجود نداشته، گفت: درصد پایینی از عوارض عبور از آزادراه‌ها پرداخت می‌شود و سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها دیگر ظرفیت آنرا ندارند که بعد از این حجم سرمایه‌گذاری با این قیمت دلار، عوارض هم نگیرند.

 

وی خبر داد: وزارت راه و شهرسازی در حال عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای اجرای چنین الزاماتی است ولی منطقی است که قوانین حمایتی لازم تصویب تا اجرای آن به صورت سلیقه‌ای و خواست دستگاه‌ها و یا افراد نباشد.

 

 دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: اکنون آزادراه‌های در دست ساخت نیز که احساس می کردند دیگر با راه اندازی سامانه اخذ عوارض الکترونیک نیازی به احداث ایستگاه های اخذ عوارض ندارند مجدد شروع به احداث این ایستگاه ها کرده‌اند. این درحالی است که ما ساخت باجه‌های عواراضی را متوقف کرده بودیم ولی از حدود سه ماه پیش ساخت ساختمان های عوارضی را شروع کردیم. برای مثال در آزادراه کنار گذرجنوبی تهران تنها در یک قطعه ساختمان باجه را آماده کرده بودیم اما اکنون و با عجله در حال ساخت ساختمان عوارضی در سایر قطعات آن هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->